Een plein vol mensen. Geen podium, geen tent, geen tribunes.
 
Malaya is straattheater dat het publiek letterlijk in beweging brengt. Geen toeschouwer meer, maar deelnemer in de strijd. Terwijl de menigte zijn weg zoekt om de obstakels in de ruimte, bewegen acteurs en mobiele objecten dwars door en met het publiek. Er ontstaat verwarring: Waar ben ik? Waar moet ik naartoe? Het publiek wordt bedreigd en verleid. Zo neemt Malaya iedereen mee in een eindeloze reis met onbekende bestemming...  

Close-Act Theatre brengt al jaren groots, visueel straattheater. Voorstellingen als Malaya en Pi-Leau of de mobiele acts Sauírus en White Wings waren te zien op bepalende internationale straattheaterfestivals in o.a. Canada, BraziliŽ, Taiwan, Colombia en door heel Europa.
De voorstellingen combineren theater, stelten, muziek, vuur, dans, staalconstructies en luchtobjecten en gaan altijd uit van het publiek als speelplek.  
Het woord Malaya komt uit de Incataal en betekent 'de bestemming'. Het orakel spreekt. Een reis door de ruimte vangt aan. Een metalen bol wordt aangedreven en het voertuig komt in beweging. Het reisgezelschap bestaat uit zilveren futuristische wezens die met hun lichtkijkers de omgeving onderzoeken. Een lange tocht volgt. Op hun weg verschijnt een enorm metalen rad dat zich traag door de ruimte beweegt. Langzaam naderen de voertuigen elkaar. Is dit hun bestemming? Een droom of de werkelijkheid? Visioenen flitsen voorbij. Duistere krachten krijgen invloed. Een nachtmerrie waarin goden een spel met het volk spelen. Gekte en agressiviteit maar ook schoonheid en verleiding zijn hun werktuigen. Alleen het orakel kent de bestemming. Zij reist met hen mee, zweeft door hun dromen en wijst hen de weg. Zij brengt tenslotte de goden samen. Uitgeput aanschouwt het volk de werkelijkheid. De samenkomst. Een cirkel: de versmelting van tijd en ruimte, van licht en beweging. De bestemming, een verhaal zonder eind.